Řecká frittata je zdravou snídaní i dietní večeří

0
130

O středomořské dietě toho bylo napsáno již mnoho. Jejím základem je čerstvá zelenina v kombinaci se sezónním ovocem. Chybět nesmí ani kvalitní tvrdé sýry, vejce, olivový olej, ryby a dokonce víno.

„Středomořskou dietou jsme se inspirovali při přípravě jedné nedělní snídaně“

Pokud vás už nudí vajíčka na klasické způsoby, zbožňujete špenát, čerstvé bylinky a chutný sýr grana padano, na následujícím receptu si zaručeně pochutnáte.

Špenát jako dar z přírody

Jeho ústřední ingrediencí je špenát. Proto si zaslouží, abychom o něm napsali něco více. Už dříve se věřilo, že je špenát bohatou zásobárnou železa. Železo opravdu obsahuje, ale nikoli v takovém množství, o jakém se dříve hovořilo. Chyba byla způsobena špatným výpočtem a nesprávným umístěním desetinné čárky. I přesto je však tahle listová zelenina významným zdrojem železa, vitamínů a minerálních látek.

frittata-na-panvičce - Řecká frittata je zdravou snídaní i dietní večeří

Špenát obsahuje více než 90 % vody, jeho energetická hodnota je velice nízká. Proto je vhodný také do nejrůznějších druhů diet. Ve špenátu se nacházejí bílkoviny, lipidy, sacharidy, nerozpustná i rozpustná vláknina. Díky tomu špenát upravuje trávení a zlepšuje činnost střev. Z minerálních látek vyniká vysokým obsahem draslíku, hořčíku, vápníku, sodíku, dále obsahuje bor, molybden nebo, selen. Ve špenátu najdeme i spoustu kyseliny listové (2,125 mg/kg), vitamin E (16–25 mg/kg), vitamin K (2–4,4 mg/kg) a vitamin C (350–840 mg/kg).

Špenát obsahuje hodně draslíku, je doporučován na vysoký krevní tlak, anémii a zácpu. Vitamín E, který je ve špenátu rovněž bohatě zastoupen, pomáhá organismus chránit před karcinogenními chorobami, chrání cévy, játra a potlačuje únavu. Díky vysokému obsahu vitaminu C zlepšuje špenát naši obranyschopnost a imunitu a působí jako přírodní antioxidant. Špenát také příznivě ovlivňuje elasticitu pokožky a účinně bojuje proti třepení nehtů. Ale teď už zpět ke slíbenému receptu.

Doba přípravy: 40 minut
Počet porcí: cca 2
Náročnost přípravy: Střední

Ingredience:

  • 1 balení nasekaného čerstvého špenátu
  • máslo
  • oloupaná a na kolečka nakrájená cibule
  • 4 velká vejce
  • 50 ml mléka
  • Sýr grana padano
  • 1 hrst rozpůlených černých a zelených oliv
  • Čerstvý kopr a další jarní bylinky

Postup přípravy

Ve velkém hrnci uveďte do varu lehce osolenou vodu. Pár minut v ní spařte krájený špenát. Poté sceďte a nechte okapat.

V pánvi na másle orestujte cibuli, potom zvyšte teplotu a přidejte špenát. Vejce a mléko vyšlehejte dohromady, osolte a opepřete. Vaječnou směs vylijte do pánve s cibulí se špenátem. Párkrát zamíchejte a snižte teplotu.

Nasypte na vaječnou směs sýr a olivy, zakryjte pokličkou a na velmi mírném ohni vařte, dokud vejce trochu neztuhnou. Vyndejte z pánve, posypte čerstvým koprem.

Náš tip: Aby získala frittata křupavou kůrčičku, můžete ji nechat na posledních pět minut zapéct v troubě při 200 stupních Celsia.

Řecká frittata je zdravou snídaní i dietní večeří
5 (100%) 1 hodnocení
Vždycky jsem byla tou malou oplácanou holkou, kterou v hodinách tělocviku nikdo do svého týmu nechtěl. Na škole jsem začala experimentovat s řadou nesmyslných diet a až mnohem později jsem pochopila pravou podstavu hubnutí a zdravého stravování.

NAPIŠ K ČLANKU SVŮJ KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here