Restovaná růžičková kapusta: Ideální lehký oběd nebo dietní večeře

0
306

Nikdy jste nepřišli na chuť růžičkové kapustě? Pamatujete si ji jen jako rozbředlou nevábně páchnoucí kejdu ze školních jídelen? Pak vezměte jed na to, že po přečtení tohoto článku a vyzkoušení následujícího receptu bude kapusta neodmyslitelnou součástí vašich jídelníčků. Máme pro vás tip na lehký oběd nebo dietní večeři, který zasytí, zachutná a zalahodí nejednomu oku strávníka. Připraveni? Jdeme na to!

„Růžičková kapusta zbavuje stresu i nadbytečných kilogramů“

Růžičková kapusta je jedním z mála druhů zeleniny, které nám na záhoně vydrží i během zimy. Měsíce únor a březen jsou právě měsíci růžičkové kapusty. V tomto období navíc obsahuje nejvyšší množství pro tělo nezbytných látek, vitamínů a minerálů. Pokud tedy vaše chuťové pohárky během zimy prahnou po čerstvé a křupavé zelenině, víte, po čem v obchodě sáhnout.

Růžičková kapusta obsahuje značné množství vitaminu B1-thiaminu, který podporuje naši mentální svěžest a odolnost, soustředěnost i fyzickou výkonnost. Dalším cenným prvkem je i kyselina listová, která podporuje tvorbu červených krvinek i aminokyselin. Růžičková kapusta je bohatá také na draslík, vápník, hořčík, železo, fosfor a selen.

Tato zelenina je ideální pro odvodnění a detoxikaci organismu. Konzumovat by ji měli zejména lidé, které trápí trávení. Kapusta totiž čistí střeva a působí preventivně proti zácpě. Velmi vhodná je také pro osoby trpící revmatismem a ty, kteří chtějí snížit svoji hmotnost. Tato zázračná zelenina vás zbaví nejen přebytečné vody, díky vysokému obsahu vlákniny také zasytí na dlouhou dobu.

ruzickova-kapusta - Restovaná růžičková kapusta: Ideální lehký oběd nebo dietní večeře

Restovaná růžičková kapusta se šalotkami

  • Doba přípravy: 30 minut
  • Počet porcí: 2
  • Náročnost přípravy: Střední

Ingredience:

  • 500 g růžičkové kapusty
  • 2 lžíce přepuštěného másla ghí
  • 2 velké šalotky
  • sůl a pepř na dochucení
  • Šťáva z 1 citronu
  • Lístky bazalky

Postup přípravy:

Jako první si předehřejte troubu na 210 °C a připravte zeleninu. Růžičkovou kapustu omyjte a nakrájejte na poloviny. Šalotku rozdělte na zhruba centimetrové klínky. Na pánvičce rozehřejte přepuštěné máslo, přidejte šalotku a kapusty a restujte zhruba 3 minuty. Poté důkladně promíchejte, a nechte restovat další tři minuty. Jakmile je trouba předehřátá, vložte do ní pánev se zeleninou, posolte, opepřete a zakápněte šťávou z citronu. V troubě pečte 5 minut, přidejte oprané lístky bazalky a pečte dalších 5 minut, dokud nebudou kapusty zlatavé. Po vytažení z trouby ihned servírujte.

Náš tip: Hotové kapusty můžete zakápnout balsamikovou redukcí. Získají zcela novou a netradiční chuť.

ruzickova-kapusta-stul - Restovaná růžičková kapusta: Ideální lehký oběd nebo dietní večeře

Zajímavosti o růžučkové kapustě:
  • Růžičková kapusta patří společně s některými dalšími druhy zeleniny ke kultivarům brukve zelné (Brassica oleracea).
  • Z brukve zelné byla tato zelenina vyšlechtěna v 18. století.
  • Košťál růžičkové kapusty dosahuje výšky od třiceti centimetrů do jednoho metru.
  • Na rozdíl od jiných tato zelenina vydrží teploty až do mínus 17ºC.
  • Pokud růžice kapusty projdou mrazem, jsou chutnější.
  • Kapusta je velmi bohatá na vitamíny A, C, E a hlavně vitamíny skupiny B.
  • Tento druh zeleniny účinně bojuje s volnými radikály a chrání tělo před rakovinotvorným bujením.
  • Zvyšuje pevnost tkání, vyživuje pleť a vlasy.
  • Čím je plod menší, tím je chutnější a nemusíte jej ani tepelně upravovat.
  • Dlouhým vařením, pečením nebo smažením růžičková kapusta (stejně jako jiné druhy zeleniny) ztrácí řadu prospěšných látek.
  • Ideální je do salátů, polévek, ale i samostatně spařená nebo zapečená.

Máte rádi růžičkovou kapustu? Podělte se s ostatními o vaše oblíbené recepty v diskuzi pod tímto článkem!

Restovaná růžičková kapusta: Ideální lehký oběd nebo dietní večeře
4 (80%) 4 hodnocení

Vždycky jsem byla tou malou oplácanou holkou, kterou v hodinách tělocviku nikdo do svého týmu nechtěl. Na škole jsem začala experimentovat s řadou nesmyslných diet a až mnohem později jsem pochopila pravou podstavu hubnutí a zdravého stravování.

NAPIŠ K ČLANKU SVŮJ KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here